Ergotherapie

Kinderergotherapie ondersteunt kinderen bij het verbeteren van hun zelfstandigheid op school, thuis en in hun vrije tijd. Hierbij kunt u denken aan vaardigheden en activiteiten uit onderstaande gebieden:

Fijne motoriek:
kleuren, knippen, plakken, prikken, ontwikkeling voorkeurshand, onhandigheid.

Voorbereidend schrijven en schrijven:
Schrijfvoorwaarden, potloodgreep, zithouding, aanleren van schrijfrichtingen, letterverhoudingen, leesbaarheid handschrift, schrijftempo, tussen de lijnen schrijven.

Werkhouding:
Concentratie, alertheid, werktempo, zelfstandig werken, plannen en organiseren.

Prikkelverwerking:
Het verwerken van zintuiglijke prikkels uit het lichaam en van buitenaf. Hierbij kan de ergotherapeut kinderen ondersteunen die bijvoorbeeld:
Onder- of overgevoelig zijn voor geluid,  snel afgeleid zijn de klas, onhandig bewegen, beperkt zelfvertrouwen hebben, problemen met zelfstandig werken.

Zelfredzaamheid:
Aan- en uitkleden, veters strikken, hantering van sluitingen (knopen, rits), zelfstandig spelen (opstarten, plezier in spel, samenspelen)

Kinderergotherapie wordt 10 uur vergoed vanuit de basisverzekering. Aangezien kinderen geen eigen risico hebben zijn er geen kosten aan verbonden. Wilt u meer informatie of heeft u vragen dan kunt u altijd vrijblijvend contact op nemen via de mail, telefonisch of de website met Joëlle Valkonet.

Het praktijkadres: De Watermolen Telefoonnummer: 06 – 57 88 61 53

Mail: [email protected] Website: www.kinderergotherapiezaanstad.nl