Schooltijden

De Watermolen werkt met vier identieke schooldagen van 8:30 uur tot 14:30 uur voor alle kinderen. Op de woensdag gaan de kinderen om 12:30 uur uit.

Er is een kleine pauze met de eigen leerkracht in de klas, daarna spelen de kinderen buiten. De kinderen hebben een middagpauze van drie kwartier om te lunchen en buiten te spelen. De kleuters eten om 12:00 uur, krijgen hiervoor meer tijd en gaan op andere momenten naar buiten. Er hoeft niet betaald te worden voor de overblijf.

Het in- en uitgaan van de school

Om op tijd te starten met de lessen, gelden er de volgende afspraken:

• De kinderen en ouders wachten op het plein tot ze naar binnen kunnen.
  • Alle leerlingen mogen om 8.20 uur naar binnen.
  • De kinderen lopen rustig naar binnen. De leerkracht ontvangt de kinderen bij de deur van het lokaal;
  • Bij binnenkomst in het lokaal gaan de leerlingen rustig zitten en eventueel met een activiteit aan de slag. De ouders gaan niet mee het lokaal in, zij nemen afscheid op de gang;
  • Om 8.30 uur beginnen de lessen. We verzoeken de ouders de school te verlaten.;
  • Jassen en tassen wordt aan de kapstok gehangen;
  • Skaten en fietsen op het plein vóór en na schooltijd, is in verband met de veiligheid niet toegestaan.
  • Skaten, fietsen, steps en dergelijke mogen niet in de gang worden achtergelaten.