Ons team

Ons team telt ruim 20 personeelsleden, waarvan een groot deel parttime werkt.

De school heeft een directeur en een zorg coördinator, die de specialisten, leerkrachten en ouders adviseert en helpt wanneer kinderen op school extra ondersteuning nodig hebben.

Op obs de Watermolen zijn ook:

–  vakleerkracht voor gymnastiek (2 dagen per week),
–  een gedragsspecialist,
–  een rekenspecialist,
–  een techniek-coördinator,
–  een cultuur-coördinator,
–  administratie,
–  conciërge
–  onderwijsassistenten

 

Groep Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
 1/2 a Jasmijn Jasmijn Jasmijn Jasmijn Dieuwke
 1/2 b José José Mariska Mariska Mariska
 3 Dieuwke Dieuwke Marjan Marjan Marjan
 4 Malin Malin Malin Malin Malin
 5 Léon Léon Léon Tessa Tessa
6 Jelle Sanne Sanne Sanne Jelle
 7 Linda Linda Linda/Jolanda Jolanda Jolanda
 8 Tessa Lisette Lisette Lisette Lisette

Toelichting

  • Jolanda is rekenspecialist op onze school, zij is om de woensdag vrij geroosterd om vanuit haar expertise werkzaamheden te verrichten.
  • Linda is lees coördinator, zij is om de woensdag vrij geroosterd om vanuit haar expertise werkzaamheden te verrichten.
  • Dieuwke is de ICT coördinator en gedragsspecialist, zij is de donderdag vrij geroosterd om deze werkzaamheden van de school te regelen.

Overige personeelsleden

Directeur Loes Hortensius
Intern Begeleider Doenja Noya
Vakleerkracht gymnastiek Mirjam den Uil
Dinsdag & vrijdag
Bapo-vervanging n.v.t.
Administratie Monique de Leeuw
Ma-di 8:00-16:30
Conciërge Danny Kok
Onderwijs assistent Matthijs de Rijk

 

De Watermolen is een kleinschalige school met een groot hart. Kinderen, ouders en collega’s voelen zich snel thuis. Ons team werkt met veel plezier samen en kent alle leerlingen. En de leerlingen kennen elkaar. Als team zijn we doorlopend bezig om het onderwijsaanbod up to date, rijk en uitdagend te houden. We werken met de nieuwste methodes, doen aan dans en toneel in projectweken en maken culturele uitstapjes.  We vinden het belangrijk om voor alle leerlingen een stapje extra te zetten.

De Watermolen is een IKC. De leerlingen kunnen hier voor, -en na schooltijd worden opgevangen door onze partner Freekids. In ons gebouw zit ook een peuterspelengroep van Freekids. Hierdoor maken de peuters al kennis met de school en spelen mee met de feestelijke activiteiten.

Op ons groene, uitdagende schoolplein kunnen de leerlingen samen bewegen, ontdekken en in contact komen met de natuur. Daarnaast houden we echt van lezen. We hebben een mooi aanbod van boeken in de school en besteden veel aandacht aan leesplezier.

Door te werken met PBS en kwink, zorgen we met elkaar voor een sterk en veilig leerklimaat. Dat zorgt voor een eenduidige werkwijze, een veilige sfeer en een plek waar iedereen zichzelf kan zijn.

Loes directeur van De Watermolen

De Watermolen is een verborgen parel in de wijk met de voordelen van een IKC en een rijk onderwijsaanbod voor de leerlingen.

Voel je welkom op de Watermolen, ik geef graag een persoonlijke rondleiding.

Jasmijn leerkracht van groep 1/2 a

Jasmijn geeft met veel plezier les aan de kleuters van groep 1/2A. Voor Jasmijn voelt de kleuterbouw huiselijk. Kinderen groeien in een veilige sfeer waar ontdekken centraal staat.

Je ziet de kinderen echt sterker en zelfverzekerder worden.

Marjan leerkracht van groep 3

Op de Watermolen hebben wij een prachtig cultuuraanbod. De kinderen maken kennis met dans, drama, beeldende vorming, theater, literatuur, film, muziek en erfgoed.

Kinderen leren kunst te maken, te verbeelden en te beleven. Zeer waardevol!

Jolanda leerkracht groep 7 en rekenspecialist

Voor rekenen hebben wij de methode Semsom waarin bewegend leren centraal staat en de kinderen geboeid en betrokken blijven. Daardoor hebben ze soms niet eens in de gaten dat ze aan het rekenen zijn.

Vanaf groep 5 werken we met het vervolg op Semsom, de methode Nano.

Mariska leerkracht van groep 1/2

Mariska staat samen met collega José voor groep 1/2 op De Watermolen. Het leukste aan werken hier is het gedreven team. Iedereen staat voor elkaar klaar en helpt elkaar waar nodig. 

Omdat de school klein is, ken je alle kinderen bij naam. Bij de kleuters zie je kinderen van peuterleeftijd groeien tot een echte groep 2 leerling. Dat is geweldig om te zien. Met Sint Maarten oefenen de onderbouwleerkrachten alvast met alle kleuters: ‘We lopen met onze zelfgemaakte lampionnetjes langs twee adressen van kinderen uit de klas, zo kunnen we een beetje oefenen voor het échte werk in de avond’. 

De sfeer in de school is erg prettig.

Tessa leerkracht van groep 5 en 8

Te lang stil zitten zorgt dat we informatie na een tijdje niet meer kunnen opnemen of dat onze concentratie afneemt. Daarom wisselen we de lessen bij ons op school af met leuke beweeg-energizers of kijken we waar we ook in de les een leer- en beweegmoment kunnen toevoegen.
Bijvoorbeeld: loop rond en zoek een maatje om jouw som mee op te lossen. Naast bewegen, werken we hiermee ook aan een fijne groepsdynamiek en is het gezond. Drie vliegen in 1 klap.

Leon leerkracht groep 5

Leon staat voor het eerst zelfstandig voor de klas, in groep 5 van De Watermolen. “Het is mijn eerste jaar, dus ik ben veel aan het leren. Het fijne is dat het een kleine school is; je kunt gemakkelijk bij collega’s binnenlopen voor tips of advies.”

Hij waardeert de positieve aanpak van de school. “Het beloningssysteem met paperclipjes werkt geweldig. Het draait hier om positiviteit en kinderen vanuit het goede begeleiden.”

Leon is trots op de sfeer in zijn klas. “Het gaat goed met de leerlingen, en het is gezellig. Dat maakt het werk echt leuk.”

Danny Conciërge

Danny werkt sinds 2020 als conciërge op De Watermolen. Hij waardeert vooral de gezelligheid binnen de school en het hechte team. Door de kleinschaligheid kent iedereen elkaar en blijven de lijnen kort. Danny is trots dat het team elke dag samen zorgt voor een fijne en vertrouwde schooldag voor de kinderen.

We staan altijd voor elkaar klaar!

Doenja intern begeleider

Doenja werkt sinds 1-1-2025 als intern begeleider op De Watermolen. De Watermolen heeft een warm verwelkomend team. “De oprechte interesse in elkaar zowel bij de leerlingen, ouders en teamleden en daarbij de kleinschaligheid maken de school zo bijzonder. Het werken op deze school is afwisselend en de dagen zijn vol met waardevolle en leerzame activiteiten voor de kinderen.”

Een voorbeeld hiervan is onze actieve leerlingenraad: leerlingen uit onze groepen 5 t/m 8 kunnen zich hiervoor verkiesbaar stellen. Met onze leden houden we geregeld overleggen met diverse onderwerpen waaronder de opening van ons nieuwe schoolplein, goede doelen, elkaar helpen bij vragen of

Dieuwke, leerkracht groep 3 en 1/2A en gedragsspecialist

Met PBS bouwen we samen aan een school waar veiligheid, respect, betrokkenheid en plezier elke dag zichtbaar zijn.

Malin leerkracht van groep 4

Malin (onze echte boekenworm) staat in groep 4. Vanaf groep 4 gaan de kinderen echt ontdekken wat voor soort boeken zij leuk vinden om te lezen en wordt er naast het technisch lezen, nog meer aandacht besteed aan het leesplezier.

Door te lezen gaan de kinderen nieuwe werelden en verhalen ontdekken en kunnen ze zich helemaal verliezen in hun fantasie.

Jose leerkracht van groep 1/2

Jose Glandorff werkt al 21 jaar op De Watermolen en staat twee dagen per week voor groep 1/2, samen met Mariska. José ervaart een echt familiegevoel. Door de kleinschaligheid kent iedereen elkaar en blijven ouders en grootouders jarenlang betrokken.

Jose en Mariska zorgen elk jaar dat het Sinterklaasfeest op rolletjes verloopt: ‘Ons sinterklaasfeest is een gezellige, georganiseerde chaos! Elk jaar één groot feest voor groep 1 t/m 8, waarbij Sinterklaas een bezoekje brengt aan onze school. Groep 1 t/m 4 heeft een spellencircuit en vanaf groep 5 maken de kinderen een surprise voor elkaar.

Lisette leerkracht van groep 8

Groep 8: een leuk en spannend jaar. Voorbereiden op een nieuwe fase: het voortgezet onderwijs! Maar vooral nog 1 jaar gezellig samen met elkaar in de klas. We gaan met elkaar op kamp naar Terschelling en sluiten het jaar af met een musical en feestavond. 

Monique Administratief medewerker

Monique is al sinds 2000 onderdeel van De Watermolen. Ze geniet van de warme sfeer en het plezier met collega’s en leerlingen. “Het is een kleine, buurtgerichte school waar iedereen elkaar kent,” vertelt ze. Juist dat maakt het werk voor haar zo waardevol. Monique is trots op het team dat elke dag weer met plezier en toewijding klaarstaat voor de kinderen.

Matthijs, onderwijsassistent voor alle groepen

Bij ons op school vieren we feestdagen. Zo vieren wij het Suikerfeest, Kerst en ook Pasen. Vieren doen we met de hele school, dus ook met de peuters van Freekids. Een mooi moment voor verbinding.

Mirjam, vakleerkracht gym

De Koningsspelen zijn altijd een ‘Oranje-rood-wit-blauw’-feestje met sportieve activiteiten voor iedereen. Ook werken we die dag samen met de buren; Dynamica. Samen spelen en samen sporten op het plein’.

Wat een saamhorigheid stralen onze teams altijd weer uit tijdens deze twee toernooien. Zonder de betrokken ouders als begeleiding, coaches en supporters is deelname niet mogelijk. Mooi om te zien dat dit elk jaar weer lukt!’

Esther luizenmoeder  

Esther doet al 24 jaar met plezier de luizencontrole op De Watermolen. Ze waardeert de kleinschaligheid, waardoor iedereen elkaar kent, en vindt het werk belangrijk en afwisselend.
“Doordat de school kleinschalig is, kent iedereen elkaar. Ook voor mijn eigen kinderen heb ik destijds bewust voor De Watermolen gekozen.”